نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2823
-
الف
+

«یلدا» به جشنواره فلم کرواسیا راه یافت

‌فلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی «مسعود بخشی» به زودی در سینماها به نمایش درمی آید.

به گزارش آی فیلم 2، ‌فلم سینمایی «یلدا» به کارگردانی «مسعود بخشی» به بخش اصلی جشنواره فلم اسپلت کرواسیا راه یافت.

جشنواره مدیترانه‌ای اسپلت کرواسیا که از ۱۲ تا ۲۱ سرطان(تیر) در دومین شهر بزرگ کرواسیا برگزار می‌شود، مهمترین رویداد فرهنگی آدریاتیک به‌شمار می‌رود و هر سال گزیده برترین آثار سینمای اروپا و جهان را به نمایش در می‌آورد.

در بخش اصلی این دوره، ۱۰ فلم انتخاب شده و «یلدا» محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، سوییس، لوگزامبورگ و لبنان در کنار 9 اثر دیگر به نمایش درمی‌آید.

فلم یلدا در تاریخ یکشنبه ۱۵ سرطان(تیر)  سال روان در سالن باسویچه اکران می شود. همچنین این فلم برای نشر سینمایی در کرواسیا خریداری نیز شده است.

داستان فلم در مورد «مریم کمیجانی» زن جوانی است که به دلیل قتل شوهرش به مرگ محکوم شده. او در شب چله به استودیوی یک برنامه زنده تلویزیونی آورده شده تا توسط تنها فرزند مقتول بخشیده شود، اما مجموعه اتفاقات در صحنه و پشت صحنه این برنامه هر دو زن جوان را در چالشی جدی برای تصمیم‌گیری قرار می‌دهد.

صدف عسگری، بهناز جعفری، بابک کریمی، آرمان درویش، فروغ قجابگلو، فرشته حسینی، زکیه بهبهانی، حسن جودکی، رامونا شاه، محمد ساربان، کمال هاشمی، بهرام افشار، فقیهه سلطانی و فرشته صدرعرفایی بازیگران فلم «یلدا» هستند.

یکی از نکات قابل توجه فلم یلدا نقش آفرینی «فرشته حسینی» بازیگر افغانستانی مقیم ایران در این فلم می باشد.

وی پیش از این درپیوند با نقش آفرینی خود در فلم سینمایی «یلدا» گفته است: با وجود اینکه من در فلم «رفتن» کرکتر مرکزی فلم را بازی می کردم اما به نظر من برای یک بازیگر مهم ترین موضوع این می باشد که کرکتری را که می خواهد بازی کند چقدر برای خودش چالش انگیز است؛ بعضی اوقات کرکتر مرکزی یک فلم را به تو پیشنهاد می دهند که فلم نامه خوبی ندارد، به نظر من مهم این است که نقشی که بازی می کنی تو را در مقایسه با کارهای قبلی ات موفق تر ببرد.

گفتنی است فلم «یلدا» از اول سرطان(تیر) در سینماهای هنر و تجربه ایران نیز به نمایش درمی‌آید.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر